طرح جلدهاى جديد براى شاهكارهاى ادبيات برزيل / استوديو ركس ديزاين

آژانس تبلیغاتی رکس دیزاین “Rex Design” در کشور برزیل، به تازگی یک پروژه‌ى گرافیکی برای طرح جلدهای مجموعه کتاب کلاسیک ساریاوا (saraiva) طراحی و منتشر کرده است. این مجموعه، ۲۴ عنوان از شاهکارهای ادبیات کلاسیک برزیل است که در بيشتر مدارس اين كشور تدریس می‌شود. رکس دیزاین برای طراحی این مجموعه از سطوح و فرم‌های منحنی، رنگ‌های متنوع و پر جنب و جوش و تصاویری انتزاعى استفاده نموده تا یک یونیفورم و هویت بصری مناسب و مرتبط با دنياى نوجوانان ایجاد کند.
گوستاو پیکوییرا (gustavo piqueira)، مدیرهنری این پروژه مى‌گويد: “هدف اصلی ما، تغییر دادن نگاه و تصور نوجوانان نسبت به دنیای ادبيات و هنر در مدارس بود. ما با استفاده از قدرت زبان بصری، سعی در ایجاد علاقه هرچه بیشتر دانش آموزان نسبت به این رشته داشتيم”
طرح جلدهای مجموعه کتاب کلاسیک ساریاوا برای شرکت در رقابت “50 کتاب/ 50 طرح جلد” توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک جهان (AIGA) انتخاب و به عنوان یکی از بهترین پروژه‌های گرافیکی در میان ۹۰۰ پروژه شرکت کننده از سراسر جهان برگزیده شده است.
در ادامه، اين پروژه‌ى گرافيكى را با هم مى‌بينيم.

saraiva1  saraiva2  saraiva3  saraiva4  saraiva5  saraiva6منبع

    1. على اقا شما مياى و پاى همه مطالب روزرنگ مثل يك داناى كل، نظر ميدى.از كمتر كارى خوشتون مياد و به همه كارها نقد وارد ميكنيد كه چندان قوى نيستن و زياد جذاب نيستن و فلان و بهمان. حالا چه طراح ايرانى باشه چه اروپايى يا اسيايى….
      دوست عزيز خواستم بهت بگم اين هنر نيست.كمترين چيزهايى كه براى كار شما لازمه يك عدد كامپيوتر و يك خط اينترنت و كمى روحيه غرغرو و طلبكارانه است.اما براى كارى كه طراحاى معرفى شده دارن انجام ميدن به چيزهايى بيشتر از اين احتياجه! كمى خلاقيت، مقدار زيادى جسارت براى خلق و مقدار بسيار بيشترى شجاعت براى ارائه.
      هنر شما دم دستى ترين و راحتترين هنره ممكنه. سعى كن كمى هنرمندتر باشى.

  1. دوست عزیز من. بنده پای همه مطالب روزرنگ کامنت نمیذارم. لطفا به خبرها و لینک ها مراجعه کنید متوجه میشید.
    در ثانی، چه کنم به نظر شما؟! من به راحتی قانع نمیشم و نمیتونم کلماتی مثل عالی،شاهکار، فوق العاده، حیرت انگیز، لذت بردم، آفرین، و غیره رو برای هر اثر تصویری ای خرج کنم.
    چنانچه همه کارها رو رد میکردم حرف شما درست بود اما خوشبختانه مدارکش در همین سایت موجوده و بنده کارهایی که به نظرم شایسته تحسین بودن رو تایید کردم و واقعا ازشون لذت بردم چه داخلی چه خارجی و با درج کتمنت خواستم احساسم رو با بقیه به اشتراک بذارم. همین!
    در ضمن دانای کل کسی هست که ادعا میکنه من میدانم و بقیه نمیدانند و غیره. در صورتیکه بنده هم مثل بقیه مخاطبان این سایت نظر خودم رو میگم. هرچند برای خیلی ها خوشایند نباشه. دلیلی نداره بقیه رو مجبور کنیم مثل ما فکر کنن
    و حرف آخر اینکه میفرمایید برای نظر دادن یه کامپیوتر و یه خط اینترنت لازمه کاملا غیر منطقی و ساده انگارنه اس. اینهایی که گفتید ابزار نظر دادن هستن و ماده اصلی اظهار نظر دانش و تجربه بصری هست. هر کس به اندازه دانش و تجربه خودش نظر میده. یکی ممکنه یه سال باشه که در حوزه گرفیک کار میبینه و مطلب میخونه یکی ممکنه 20 سال تجربه و سواد داشته باشه دیگری یک عمر. به این نکته دقت کنید
    موفق باشید
    موفق باشید

  2. درسته، خیلی قوی نیست ولی خب حداقل نمایش چنین آثاری نشون میده ایران تو زمینه طراحی جلد از برزیل خیلی جلوتره : ))
    البته فاجعه بصری پوستر تئاتر فجر بحثش جداس : ))

  3. علی جان باز آمدی و گردو خاک بپا کردی؟
    علی جان ….ای علی ناشناس یادم میاد سر برگزیدگان سوگواره هنر عاشورایی بدجور داغ کرده بودی ….بیا مرد و مردونه خودت رو کامل واسه همه معرفی کن / شکر خدا همه منو میشناسن / من دانشجوی کارشناسی تصویرسازی واحد قیام دشت و در حال حاضر ساکن شهر ری هستم….. / فکر می کنم با دیدن این کامنت من باز داغ کنی و از کوره در بری و کلی بد و بی راه نصیبم کنی / خدایش حاضرم شخصیتم را نقد کنی ولی آثار بندگان خدا را بی خود و بی جهت ایراد نگیری / خدایش من بچه های روز رنگ را نمی شناسم اما این را فقط می دانم که در بعضی مواقع حرفهایم را هم سانسور میکنند/ جان داداش……علی جان ناشناس منو ترور نکنی یوقت….بیا به من بزن با حرفهای شیرنت ولی به آثار دیگران توهین نکن……موفق باشید….

    1. (:
      دوست عزیز
      من تلاش دارم بی دلیل نقد نکنم
      در مورد این کارها واقعا چه چیز “ویژه” و “متمایزی” وجود داره؟
      ما این طرح جلدها رو به صورت یکجا و کنار هم میبنیم؟ خیر. اینجا تو روزرنگ (شایدم منبع خبر) کنار هم گذاشته شده که درست نیست.
      ما تو هر جلد یه تصویرسازی از هر نویسنده داریم به علاوه فرمهای رنگی که خوب دیزاین شدن و ترکیب بندی خوبی دارن
      اما سوال اینه که آیا تصویرسازی ها ایده بکری دارند؟ یا فرمها تا حالا استفاده نشده ان؟! حرف بنده اینه عزیز.
      این سبک تصویرسازی هزاران بار تا حالا دیده شده و تا دلتون بخواد تکرار شده تو دنیا.
      استفاده از فرمهای رنگی تودرتو رو هم که همه ما به وفور تو انواع کارهای داخلی و خارجی دیدیم. پس چرا باید این کار رو تحسین کرد؟
      قطعا مدعی نیستم که کارها بد یا ضعیفه اما چندان قوی و ویژه هم نیستن به نظرم. همین!
      تو همین روزرنگ چند وقت پیش طرح جلدهای منتخب 2014 توسط نیویورک تایمز گذاشته شده بود که انصافا اغلبشون عالی و ویژه و تحسین برانگیز بودن. زیر همین خبر لینکش هست. جلدهای خوب رو اونجا ببینید.
      شما هم سعی کنید نظر خودتون رو بدید و اینکه چه کسی چه کامنتی میده و کیه و هویتش چیه و غیره، کار ی نداشته باشید
      موفق باشید

  4. مشكل شما اينجاست كه فكر ميكنى فقط كارايى كه ايده بكر و جديدى داشته باشه كار خوبيه،،، نه برادر من!مگه ايده بكر هرلحظه رو زمين ريخته كه طراح بيچاره دستش رو دراز كنه و برداره؟خودت تاحالا چندتا ايده بكر تو زندگيت دادى؟همه چى كه ايده نيس.بعضى وقتا بايد از كمپوزيسيون خوب لذت برد كه همه چيز رو در حد متعادلى رعايت كرده و نتيجه نه يه چيز درخشان بلكه يه كار خوب و منسجم از اب دراومده مثل همين كارا.
    از همه اين حرفا گذشته بقول معروف: گر تو بهتر ميزنى بستان بزن!!!

    1. قربون آدم چیز فهم! شما خودت حرف من رو دوباره تکرار و تایید کردی. آفرین
      کارها خوب و متعادل و استاندارده اما ویژه و خاص نیست
      من عاشق رنگ نارنجی ام!

      1. واقعا طرح روي جلد ها از رنگ بندي خوبي برخوردارند و در اين حال با نمايش شخصيت بر روي جلد به طور صريح مشخص ميكند كه براي چه كسي كار شده است اما مشكل مهم اين است كه هويت بصري و فرم يكي هستند در واقع هر شخصيتي با شخصيت ديگر داراي تفاوتهاي است پس بهتر بود براي هر شخصيتي تا حدودي تم كارها متفاوت بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

 

 

روزرنگ ترکیبی از پروژه های الهام بخش برای هنرمندان، طراحان گرافیک، تصویرگران و کارتونیست‌ها را ارائه می دهد.

ما بهترین پروژه های خلاقانه را برای مخاطبان خود به ارمغان می آوریم و بینشی ارائه می دهیم که آنها را قادر می سازد از آخرین رویدادها و تحولات در طراحی جهانی مطلع شوند و بهترین آثار خود را خلق کنند.

ما یک تیم از نویسندگان و طراحان حرفه ای هستیم که روزانه با هنرمندانی خلاق از سراسر ایران کار می کنیم و به دنبال نوآورانه ترین پروژه ها با تأکید برابر بر استودیوهای تأثیرگذار و استعدادهای کشف نشده هستیم.

 

مطالب مشابه
فراخوان ملی طراحی پوستر کرنش کرونا