استودیو دیزاین هیرومورا / ماساکی هیرومورا

“ماساکی هیرومورا”  در سال 1954 در شهر ایچی ژاپن متولد شد. پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هنر موساشینو در سال 1977، در دفتر دیزاین تانکا ایکو در توکیو شروع به کار کرد. پس از ده سال تجربه‌ کاری در آنجا، تصمیم گرفت استودیوی شخصی خود را افتتاح کند. او دفتر دیزاینش را در توکیو تنها با حضور یک مدیر و نه طراح گرافیک تأسیس کرد. از سال 1988، هیرومورا و تیمش پروژه‌های متعددی مانند: طراحی هویت سازمانی، تبلیغات، پیکتوگرام، بسته‌بندی و برگزاری چندین نمایشگاه‌ را با موفقیت به انجام رسانده‌‌اند که حاصل آن، یک رزومه کاری شایسته‌ی تقدیر برای تیم بوده است. آنها همچنین تاکنون با مشتریان مهمی مانند: شرکت نیسان(Nissan)، ایسی میاک (Issey Miyake)، سازمان‌های تجاری و موزه‌های مختلف در ژاپن و کشورهای دیگر همکاری کرده‌اند. از دیگر فعالیت‌های ماساکی هیرومورا، مشاوره و مدیریت هنری در شرکت تولید کاغذ توکوشو (Tokushu Pape) و استادی دانشگاه پلی‌تکنیک توکیو می‌باشد.

با ما همراه باشید تا منتخبی از آثار ماساکی هیرومورا و تیمش را باهم ببینیم:

hiro2

 

hiro3

hiro4  hiro5-طراحی هویت سازمانی رستوران Kitasenju Marui توکیو سال 2004

hiro6-طراحی لوگو برای برج Izumi Garden، هتل Nasu Garden Outlet، نمایشگاه Takeo Mihoncho Honton، استودیو AB Design

hiro7طراحی پوستر برای یک نمایشگاه خصوصی Numbers

hiro8طراحی پوستر برای یک نمایشگاه خصوصی Numbers

hiro9طراحی پوستر برای یک نمایشگاه خصوصی Numbers

hiro10  hiro11  hiro12  hiro13  hiro14طراحی هویت سازمانی کمپانی نیسان

hiro15طراحی هویت سازمانی 9h ، Nine Hours

hiro16

hiro17طراحی تبلیغاتی برای Loft

hiro18طراحی بسته بندی برای کارخانه تولید صابون

hiro19  hiro20  hiro21  hiro22  hiro23طراحی هویت سازمانی برای ساختمان Shinonome Canal Court Codan

hiro24طراحی بسته بندی

hiro25طراحی هویت سازمانی مرکزخرید Takeo

hiro27

منبع

تحریریه روزرنگ
  1. به نظرم کارهای خوبی بود / خدایش اگر این آثار را یک ایرانی اجرا کرده بود الان کلی کامنت های بد و بی راه پاش می نوشتید / آی این چه کارهایی ؟ آی این هم شد طراح؟ آی کارهاش کپی ….و هزاران حرف مسخره دیگر… می بینید تورو خدا؟ دریغ از چند کامنت خوب پای کارهای خارجی ها / فقط بلدیم هارت و پورتمان را سر کارهای خودمان داشته باشیم / علتش هم اینه که ما ایرانی ها زیاد از حد معمول همیشه چشم این را نداریم که به این نگاه کنیم بعضی از دوستان طراح تو ایران هم دارن خوب کار می کنند و فقط بلدیم از سر حسادت با نظرات غیر تخصصی خرابشون کنیم…..جالب اینه ما طراحان ایرانی به ظاهر میگوییم اصلا ادعا کیلو چنده؟کی ادعا کرد و هزاران حرف و جواب های دندان شکن….واقعا بیاییم خودمان را کمی اصلاح کنیم
    سپاس از روز رنگ

    1. دوست عزیز اولا لطف کن و دست از نگاه بالا به پایین به بقیه بردار.
      هر کی خودش میدونه که پای چه کاری کامنت بذاره یا نذاره.
      بهتره از فاز نصیحت بیرون بیای و از الفاظ غیرمودبانه مثل “هارت و پورت” و “حرف مسخره” و … هم استفاده نکنی. ممنون
      دوم اینکه این طراح ژاپنیه و برای درک دیزاینش حداقلِ حداقل باید یه توضیحی (با جزئیات بیشتر) پای کارها میومد. مثلاً در مورد اون حروف ژاپنی واقعا کسی اینجا میتونه ادعا کنه که آیا قوی کار شدن یا ضعیف؟! آیا کسی میتونه ادعا کنه با تایپوگرافی ژاپنی آشناست و در مورد اون کارها نظر بده چه مثبت چه منفی.
      از کجا معلوم که این نوع کار با حروف تو ژاپن قوی محسوب میشه یا معمولی و تکراری؟!
      یا اون طرح بسته بندی دوم مثلاً. شما دقت کن. اصلاً میتونی بگی بسته بندی چه محصولی هست و روشون چی نوشته؟! ما از کجا میتونیم بفهمیم که اون دیزاین که روشه تو ژاپن چیز خوبیه یا معمولی و ضعیف؟!
      شما متوجه اون طرح تبلیغاتی Loft شدید که اصلاً چی هست؟! که حالا بخوایم در مورد قوی یا ضعیف بودنش اظهار نظر بکنیم؟!
      به نظرم اینجا اشتباه از روزرنگه. نباید طرحهایی که ما هیچ شناختی از فرهنگ و زمینه طراحیش نداریم و یا اصلا نمیتونیم بخونیم که چی هست رو بدون توضیح کافی رو سایت بذاره.
      من به شخصه اینجا فقط میتونم در مورد اون پوسترها نظر بدم که انصافاً فضای متفاوت و جالبی داره. البته بازم نمیدونم چه نمایشگاهیه و موضوع چی بوده.
      دوست عزیز ما دوست داریم زیر کارهای ایرانی نظر بدیم چون با فضای گرافیک ایران آشنا هستیم و خوب و بدش رو میتونیم تشخیص بدیم. وقتی کار ایرانی گذاشته میشه موضوعات مبهم نیست و مشخصه که فلان لوگو مال فلان شرکت با بهمان زمینه کاری هست. یا فلان پوستر موضوعش چیه و غیره.
      موضوع اینه دوست عزیز. اطلاعات کافی برای نظر دادن تو این پست در اختیار مخاطب نبود. همین
      موفق باشی

  2. كاملا حق با على آقاست.اساسا مطالعات و سطح دانش ما درحدى نيست كه بخواهييم جز مشاهده،كار ديگرى همچون نظر دادن انجام دهيم.بله من هم موافقم و اين خرده را از روزرنگ عزيز ميگيرم كه يا بايد چنين مطالب با يك توضيح جامع همراه باشد كه ما از فرهنگ و نوع نگرش طراحان ژاپنى مطلع باشيم و يا كارهايى انتخاب شود كه ديدى كلى تر و بين المللى داشته باشد كه براى همه افراد از تمام فرهنگ ها قابل فهم باشد.
    باسپاس

  3. روزرنگ جان كفگيرتون به ته ديگ خورده؟ اين مطلب نامانوس كاملا جاى اعتراض داره.مطرح كردن اين مطالب بدون تجزيه و تحليل هيچ سودى براى بينندگان نداره چون ازش سردرنميارن.

  4. در این ایده ها و طرح ها، برای اهلش، نشونه ها و الهام هایی هست. اون کسی که می تونه بگیره مطلب را، می گیره. شاید به درد همه نخوره. ولی برای اهلش، دیدنشون خالی از لطف نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

 

 

روزرنگ ترکیبی از پروژه های الهام بخش برای هنرمندان، طراحان گرافیک، تصویرگران و کارتونیست‌ها را ارائه می دهد.

ما بهترین پروژه های خلاقانه را برای مخاطبان خود به ارمغان می آوریم و بینشی ارائه می دهیم که آنها را قادر می سازد از آخرین رویدادها و تحولات در طراحی جهانی مطلع شوند و بهترین آثار خود را خلق کنند.

ما یک تیم از نویسندگان و طراحان حرفه ای هستیم که روزانه با هنرمندانی خلاق از سراسر ایران کار می کنیم و به دنبال نوآورانه ترین پروژه ها با تأکید برابر بر استودیوهای تأثیرگذار و استعدادهای کشف نشده هستیم.

 

مطالب مشابه
نمایشگاه تصویرسازی دیرینه‌شناسی